Subject: RE: Vastus pöördumisele
From: <[email-masked]>
To: "SiM info" <[email-masked]>,'Heiko Mändla' <[email-masked]>
Cc: "Triin Idavain" <[email-masked]>
Date: Mon, 21 Jul 2025 12:40:30 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Lugupeetud Liisa ja Triin.

Täname tagasiside eest. Mõistame, et riigihangete eesmärk on tagada 
konkurents ja maksumaksja raha otstarbekas kasutus. Samas soovime rõhutada, 
et „parim hind“ ei tähenda automaatselt madalaimat numbrit, vaid kokkuvõttes 
parimat lahendust hinna ja kvaliteedi suhtes – nagu seda võimaldavad ka 
Euroopa Liidu ja Eesti riigihangete reeglid (§ 116 lg 1 ja 2 Riigihangete 
seadusest).

Oluline on teha vahet hinnakonkurentsil ja hinnadumpingul. Euroopa Liidu 
õiguses on selgelt lubatud vältida pakkumisi, mis ei kata ettevõtte 
tavapäraseid kulusid, ei taga teenuse kvaliteeti ega ole majanduslikult 
põhjendatud (vt EL Kohtu praktika nt C-285/99, C-599/10).

Meie etteheide ei ole konkurentsi vastu – vastupidi, me toetame ausat ja 
sisulist konkurentsi, mis:tagab garantii ja järelteeninduse;

annab kindlustunnet hankijale ja lõppkasutajale.

*	loob töökohti;
*

Kahjuks pole kõnealusel pakkumisel (Market Group OÜ)

*	kohalikke spetsialiste ega tehnilist tuge;
*	DJI Enterprise varu ega ametlikku teenindusõigust;
*	suutlikkust vastutada lahenduse käideldavuse või hoolduse eest.

Meie küsimus on: kas valitud partner suudab reaalselt tagada DJI Enterprise 
seadmete töökindluse ja toe kogu elutsükli jooksul?

EL ei keela hangetes kvaliteedikriteeriumide kasutamist – vastupidi, EL 
suunab liikmesriike rohkem väärtustama lahenduse terviklikkust, mitte ainult 
madalaimat hinda. EL Komisjoni juhised (COM(2017) 572) soovitavad kasutada 
MEAT (most economically advantageous tender) lähenemist, mitte pelgalt 
hind-põhist valikut.

  _____

Kokkuvõttes palume:

*	hinnata, kas valitud partner suudab tegelikult täita hanke tehnilisi ja 
kvaliteedinõudeid;
*	kas tooted ja pakkumine on vastavuses.
*	arvesse võtta teenuse ja hoolduse olemasolu;
*	mitte võrdsustada madalaimat hinda „parima pakkumisega“, kui see ei taga 
stabiilsust ja töökindlust.

Soovime koostöös tagada parima tulemuse – nii hinna, kvaliteedi kui ka 
vastutuse osas.

Parimate soovidega / Best Regards

Nemo Vunk

Meridein OÜ | CEO

Mobile: +372 56602728

E-Mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.droon.ee <http://www.droon.ee/>
www.dronai.lt <http://www.dronai.lt/>
www.droni.lv <http://www.droni.lv/>

From: SiM info <[email-masked]>
Sent: Tuesday, July 15, 2025 3:22 PM
To: Meridein OÜ <[email-masked]>
Subject: Vastus pöördumisele

SISEMINISTEERIUM

Teile on saadetud Siseministeeriumi dokumendihaldussüsteemi DELTA kaudu 
dokument "Vastus pöördumisele", mis on registreeritud 15.07.2025 numbriga 
2-1/464-2.

Kontaktinfo

E-N 8.00-16.45, R 8.00-15.30
aadress: Pikk 61, 15065 Tallinn
e-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
telefon: 612 5024